Blogs

Kic-lezing: Wouter van Glasnost

7 maart om 10:30 uur zaten de KIC-ers klaar in het Auditorium. De tweede lezing van onze KIC-er Olaf had natuurlijk veel indruk op ons allemaal gemaakt, maar het was weer tijd voor een nieuwe KIC-lezing. 

Wouter Glazer was helemaal uit Damsko gekomen om zijn bedrijf Glasnost te vertegenwoordigen en om ons een educatieve lezing te geven over public relations en het medialandschap. De designers van KIC zaten natuurlijk op het puntje van hun stoel om Wouter te horen spreken over deze interessante termen. 

Wouter trok de mensen hun aandacht door te vertellen waar de naam “Glasnost” vandaan kwam. Glasnost komt van origine uit Rusland en is een wodka merk. “Huh? Alcohol?” 

Glasnost is een creatief PR-bureau. Zij creëren strategieën, concepten en verhalen die publiciteit opleveren. Glasnost doet veel verscheidene opdrachten. Een groot deel van de medewerkers van Glasnost heeft een achtergrond in traditionele PR en een uitgebreid netwerk van journalisten. Het bedrijf zelf is heel selectief wat klanten betreft. Glasnost werkt met veel bekende bedrijven samen. Starbucks, Magnum, Twitter en Vodafone kennen wij natuurlijk allemaal. De aanpak van Glasnost is verfrissend doordat zij met de nieuwste digitale tools en slimme strategieën het optimale resultaat behalen in zowel corporate als marketing-PR. 

Wouter gaf ons allemaal mee dat we onszelf goed moesten identificeren. “Waar sta je voor?” en hoe bouw je JOUW merk daar omheen. 

Al met al was de lezing een succes en zijn we voldaan het Auditorium uitgelopen. Wouter, bedankt!

 

Geja van der Wal & Sanne Faber - Redactiecommissie

 

Geja Sanne

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen